close
Dear Jon
time goes by....
It's already for one year when you leaved us to be an angel.

也許
不是因為看到sandy姐的暱稱
我也忘了已經一年了
又讓我想起你的笑容
也想起去年接接到消息的心情
我還打著你的電話
想確認那不是你

想起認識你的那天
你帶著墨鏡
告訴我你的名字和意思
想起你那溫暖的笑容
想起去年當你來開台灣之前
我去花蓮找你
告訴我你要回美國工作
告所我說我的英文有進步
那天的你
還在客廳嘻嘻笑笑
想起我帶著天下記者去找你們
想起當時你說的"想像朋友"
想起你那誇大的肢體語言
想起你的眉毛
想起你對於台灣的熱愛
想起你帶著家人到我們辦公室
想起我問你弟弟要不要吃草莓糖果
想起在告別式上大家對你說的話
告別式那天
貼滿了你的照片
看到了你對於小朋友的愛
每張照片有著你招牌的太陽笑容
結束的時候
我跟老師們要了一張你的照片
是你抱著小妹妹的照片
想起你帥氣又淘氣的臉龐

有些人你認識他不久
但他卻會帶給你太陽般的溫暖
我會永遠記得在告別式上
你媽媽說的:壞的人離開世界,沒有人會注意,但好人離開,大家都會懷念他

hey Jon-e
You've leaved here for one year but I still in King car.
I got your email so I know you are alright.
Did you go around by your bike?
You don't need work for kingcar anymore so you have enough time to do it.
I really want to go to Yuli and go to your memorial wall but some bad excuses let me stay here (don't ask me what they are).
I miss .......your smile and you.
God bless you and your family.
arrow
arrow
    全站熱搜

    解解心結 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()